Vállaljuk társasházak, irodaházak és egyéb épületegységeket ellátó kazánházak üzemeltetését (fűtői tevékenységeket) időszakos helyszíni felügyelettel, távfelügyelettel az igényeknek és a berendezések biztonsági osztályba sorolásának megfelelően.
Kazánházak komplex üzemeltetése (a kazánok mellett az ott található szabályzókkal, szivattyúkkal és egyéb gépészeti berendezésekkel együtt)
Kollégáink az üzemeltetéshez szükséges bizonyítványokon felül további képesítésekkel is rendelkeznek (pl. gázkészülék- és villanyszerelői, épületgépésztechnikusi, gáz és olajtüzelő berendezés szerelő, beüzemelő, felülvizsgáló, mestervizsga stb.), ilymód karbantartási szerződéssel rendelkező ügyfeleink számára azonnali és szakszerű hibaelhárítást tudunk nyújtani, ezáltal lerövidül az üzemzavar miatti állásidő.
Kazánnapló vezetésével és az adatok folyamatos számítógépes kiértékelésével – összevetve azokat az
adatbázisunkban található más épületek adataival – kiszűrjük a hibás beállításokból adódó túlfogyasztásokat, a komfortos fűtés megvalósítására törekedve a lehető legkisebb energiaráfordítással. Megfigyeléseink és komplex üzemeltetési tapasztalataink alapján felhívjuk a közös képviselet figyelmét azokra a pontokra, ahol a ház gáz- vagy villamos energiát takaríthatna meg a gazdaságosabb üzem érdekében.
Különösen nagy figyelmet fordítunk a megfelelő vízkezelésre, a berendezések élettartamának védelme érdekében.
Távfelügyelettel való üzemeltetés
Távfelügyeleti eszközeink már számos kazánházban megbízhatóan üzemelnek, nagy pontosságú, hasznos készülékek, melyek segítségével valós 24 órás felügyeletet, gyorsabb reagálási időt tudunk biztosítani, ezáltal teljesebbé tudjuk tenni szolgáltatásunkat és komfortosabbá az Önök fűtését.
A készülék rövid leírása: SmartGSM S vagy M szett
Amennyiben a kazánházban meghibásodás vagy üzemzavar esetén valamelyik fontos paraméter megváltozik SMS-t küld a rendszer:
Ha az értékek visszaállnak normális üzemszerű paraméterekre erről külön SMS értesít.
A rendszer azonnal SMS üzenet küld a hiba leírásával, majd felhívja az 1. számú karbantartót és amennyiben ő nem nyugtázza jelszóval a vészhívást, máris küldi az SMS-t a 2. számú karbantartónak, majd fel is hívja és ha ő sem nyugtáz, hívja a 3. számú karbantartót majd újra kezdi, amíg valaki nem nyugtázza a vészhívást, ezáltal valamelyikünk biztosan értesül a riasztásról.
Így jelentősen lecsökkenthető a hiba felmerülése és elhárításának megkezdése között eltelt idő. (pl. nem hűl ki az egész hálózat)
Mi is volt az eddigi gyakorlat?
Az üzemeltető reggel meglátogatta a kazánházat, általában mindent rendben talált, ha ezután következett be az üzemzavar csak órákkal később értesült a problémáról miután valamelyik lakó a saját költségén felhívta, hogy fázik vagy nincs melegvíz, az egész rendszer kihűlt. Ezután megint időre volt szükség, míg a karbantartó odaér és a hiba elhárítása után újra felfűti a hálózatot és a lakásokban ismét meleg lesz.
Mi várható ezután?
Az érzékelők az üzemszerű értékek alsó határára vannak beállítva és a kazán hibajelzéseit is figyeljük, így a fűtési hálózat kihűlése előtt már riasztást kapunk, ezáltal a lakók komfortérzetének csökkenése előtt el tudjuk hárítani a hibát.
A berendezés szünetmentes tápegységgel rendelkezik, így áramszünet esetén is működik, sőt azonnal üzenetet küld, mivel ebben az esetben egyes kazánházakban leáll az üzem.
A hálózati nyomás figyelésével megelőzhetjük a kazánházi szivattyúk és berendezések sérüléseit, továbbá a felső szinti lakásokban a nyomásesés által létrejövő fűtési elégtelenséget.
A rendszer telefonról vezérelhető kimenetekkel rendelkezik, így azonnal, távolról is be tudunk avatkozni a kazánház üzemébe:
A távfelügyeleti rendszer igény szerint modulokkal bővíthető:
Üzemeltetési szerződéssel rendelkező ügyfeleinknek az adatforgalmi, működtetési költségek benne fogaltatnak a fűtési díjban.
Online kazánházi napló ismertetése
A helyszíni ellenőrzések során a kollégák egy, a kazánházra szabott online kérdőívet töltenek ki a telefonjukon / tabletjükön, a kérdőív végigvezeti őket az ellenőrizendő feladatokon, van mód külön megjegyzés írására, illetve fénykép stb. csatolására. Az elküldött adatok a kazánházhoz készített Excel-táblába íródnak be, és így létrejön egy online kazánházi napló, amely bármely kollégánk számára elérhető, és a közös képviselőkkel is megosztott, igy mindenki látja az aktuális adatokat. A táblázat képes statisztikai lekérdezések generálására is.
Az általunk üzemeltetett kazánhézakhoz egyedi kazánházi üzemeltetési utasítást készítünk, ez alapján látják el kollégáink a feladataikat.